Zamknij

Sprawdzą, czy urzędujący włodarze nie prowadzą kampanii wyborczej pod pozorem informowania o swojej pracy

20:55, 22.02.2024 PAP Aktualizacja: 21:00, 22.02.2024
Skomentuj PAP PAP

„Przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi wiele mówiło się o tym, że rząd prowadzi kampanię PiS-u za publiczne pieniądze, wykorzystując m.in. publiczną telewizję i spółki skarbu państwa. Teraz czas powiedzieć głośno - do podobnych nadużyć, choć na dużo mniejszą skalę, dochodzi w czasie wyborów samorządowych.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

I tu rządzący mają naturalną przewagę nad kontrkandydatami. Choćby dlatego, że są znani i mają większą wiedzę o praktycznych wyzwaniach w rządzeniu. W tym nie ma nic złego. Gorzej, jeśli zaczynają tę swoją przewagę maksymalizować, wykorzystując to, co wspólne — spółki miejskie, tzw. biuletyny informacyjne - które wyglądają jak gazety czy media społecznościowe urzędu” – czytamy w informacji opublikowanej na stronie internetowej  Watchdog Polska.

 

Chcesz wesprzeć działalność wdrawskupomorskim.pl?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Stowarzyszenie podkreśla, że w polskim prawie brakuje przepisów umożliwiających pociągnięcie do odpowiedzialności osób wykorzystujących mienie publiczne do zwiększenia swoich szans w kampanii i w związku z tym planuje przygotowanie rekomendacji zmian. Wcześniej jednak Watchdog chce zdobyć dowody naruszeń równości wyborczej i uchwycić ich specyfikę.

W tym celu stowarzyszenie szuka obecnie ochotników z całej Polski zainteresowanych udziałem w akcji monitorowania wykorzystania zasobów publicznych w samorządowej kampanii wyborczej. Rekrutacja chętnych trwa do 27 lutego br. do godz. 10 pod TYM LINKIEM.

Jak informuje Watchdog, zakwalifikowani do udziału w akcji wolontariusze będą obserwowali kampanię w wybranej przez siebie gminie i odnotowywali spostrzeżenia w specjalnych formularzach, a także zbierali i przekazywali realizatorom projektu ulotki, plakaty, zdjęcia billboardów, obrazy, posty z mediów społecznościowych itp., które mogą stanowić dowód wskazujący na wykorzystanie publicznych środków w kampanii i posłużą do sformułowania rekomendacji zmiany prawa.

mam/

[ZT]9254[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%