Zamknij

UOKiK: nieudany prezent kupiony on-line można zwrócić bezwarunkowo w 14 dni

16.18, 26.12.2022 PAP Aktualizacja: 16.20, 26.12.2022
Skomentuj PAP
REKLAMA

Jak wskazała ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zdarza się, że Mikołaj nie trafi z prezentem w gust obdarowanego, albo niedopasuje rozmiaru lub pomyli kolor, w takiej sytuacji prawo daje pewne rozwiązania.

Nieudany prezent kupiony on-line można zwrócić bezwarunkowo w 14 dni licząc od momentu otrzymania przesyłki - przypomina Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O możliwości zwrotu rzeczy zakupionej stacjonarnie decyduje sprzedawca - dodała.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Podkreśliła, że ze zwrotem nietrafionego podarunku nie ma problemu, jeśli był on kupiony przez internet tuż przed Gwiazdką. "Na zwrot rzeczy kupionych w sklepie internetowym z mocy praca mamy co najmniej 14 dni od daty otrzymania przesyłki. W tym okresie nawet nie trzeba podawać przyczyny zwrotu, wystarczy wypełnić oświadczenie o odstąpieniu od umowy dołączyć je do poprawnie zapakowanego przedmiotu i odesłać" - wyjaśniła.

Według ekspertki, nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku prezentów kupionych w sklepach stacjonarnych. "Przy sprzedaży stacjonarnej, sprzedawca nie ma bowiem obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać. Wynika to z faktu, że w sklepie stacjonarnym klient ma możliwość obejrzenia wybranego przedmiotu, zapoznania się z jego właściwościami, a przypadku ubrań również ich przymierzenia" - podała.

[ZT]6077[/ZT]

Dodała, że o możliwości ich zwrotu decyduje sprzedawca. "To od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy możliwa będzie wyłącznie wymiana czy również zwrot danego przedmiotu. "Sprzedawca może, ale nie musi określić również w regulaminie sklepu termin, w którym można dokonać wymiany lub zwrot towaru. Może to być tylko 7 dni, 14, 30 dni, a może być również aż 90 dni" - zaznaczyła.

Ekspertka radzi, żeby jeszcze przed zakupem dopytać o możliwość zwrotu lub wymiany towaru, i na jakich warunkach można tego dokonać. "Warto również wiedzieć, że w sytuacji zwracania do sklepu stacjonarnego niechcianej rzeczy - sprzedawca może również zaproponować nam bon podarunkowy" - dodała Cieloch.

Przypomniała, że zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ skr/

(PAP)
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%