W ocenie Roberta Biegaja z Shopfully, tegoroczne wyniki są dobrą wiadomością dla branży handlowej, bo pokazują niesłabnące zainteresowanie listopadowymi promocjami. Z możliwości zrobienia okazyjnych zakupów w black friday zamierza w jakiejś formie skorzystać 66,5 proc. ankietowanych, czyli nieco więcej niż w zeszłym roku, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 64,1 proc. respondentów.
W tym roku 66,5 proc. klientów zamierza zrobić zakupy w black friday, to więcej niż rok temu, kiedy wskazało tak 64,1 proc. ankietowanych - wynika z raportu UCE Research i Shopfully. Odsetek tych, którzy nie chcą tego dnia poszukać okazji, nadal wynosi blisko 19 proc.
Ekspert zwrócił uwagę, że podejście Polaków do promocji zależy od asortymentu. Według różnych badań rynkowych, 80-90 proc. konsumentów korzysta z promocji podczas zakupów spożywczych.
"W black friday kupuje się głównie odzież, obuwie, perfumy i elektronikę, a to nie są produkty pierwszej potrzeby, na których trzeba na co dzień oszczędzać. Zakupy robione tego dnia są z reguły są bardziej przemyślane niż codzienne sprawunki i nie są robione pod wpływem impulsu" - stwierdził Biegaj.
Z badania wynika również, że 18,8 proc. dorosłych Polaków nie planuje robić żadnych zakupów z okazji black friday. Rok temu deklarowało tak 18,9 proc. ankietowanych.
W ocenie autorów raportu promocje organizowane w Polsce w black friday nie są tak atrakcyjne, jak np. w USA, co w dużej mierze tłumaczy chłodniejszy do nich stosunek polskich konsumentów.
"U nas z reguły w promocji oferowane są towary gorszej jakości, końcówki kolekcji itd. W Stanach Zjednoczonych okazje są zdecydowanie bardziej atrakcyjne" - wskazał Biegaj.
W tym roku 14,7 proc. badanych nie potrafiło określić swoich planów zakupowych w black friday. Rok temu niezdecydowanych było 17 proc. W ocenie autorów raportu zmniejszający się odsetek w tej grupie wskazuje, że klienci w Polsce coraz bardziej przyzwyczajają się do listopadowych promocji, a tym samy krystalizuje się ich pogląd na temat związanych z tym korzyści bądź ich braku.
Black friday przypada w ostatni piątek listopada; w tym roku będzie to 28. dzień miesiąca.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 6-8 listopada przez UCE Research i Shopfully Poland na próbie 1007 osób w wieku 18-80 lat.(PAP)
gkc/ pad/
[ZT]17294[/ZT]
[ZT]17297[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu wdrawskupomorskim.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Modernizacja parku za niemal 9,5 mln zakończona
Trza wincy betona. Betonem i ledami cywilizancja stoja. I parking na środku.
Adamus
14:20, 2025-11-01
Modernizacja parku za niemal 9,5 mln zakończona
wygląda spoko ... ale za taką kwotę to myślę że są inne bardziej potrzebne realizacje do spełnienia ... za czasów komuny takie rzeczy robiło się w czynie społecznym ... 🤣🤣🤣😐
ktoś
07:46, 2025-10-31
Modernizacja parku za niemal 9,5 mln zakończona
A fontanny działają? Gdyż podejrzewam że na okres letni będzie awaria
Klemens Moranka
20:33, 2025-10-30
Podczas wiecu PiS przeciw m.in. nielegalnej migracji ap
Filmy najlepsze i trafne ...👍👍👍
Maniek
20:03, 2025-10-12