"Oferty będą teraz sprawdzane i oceniane, aby wybrać tę najkorzystniejszą" - przekazał rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk.
Ośmiu wykonawców chce zaprojektować i zbudować obwodnicę Złocieńca w ciągu DK20. Najniższą cenę - 141,4 mln zł zadeklarowała spółka akcyjna PORR, a najwyższą Strabag - 236,1 mln zł - poinformowała w poniedziałek po otwarciu ofert w przetargu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Głównym kryterium przy wyborze oferty będzie cena (60 proc.). Wpływ na wybór będzie mieć także przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe (30 proc.) oraz na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10 proc.).
Wybrany wykonawca, jak podał Grzeszczuk, będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i 20 miesięcy, z wyłączeniem tych zimowych, na realizację zadania. Przed rozpoczęciem prac budowlanych wymagane będzie uzyskiwanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Inwestycja ma być gotowa w 2029 r. w ramach programu budowy 100 obwodnic.
"Nowa trasa w ciągu DK20, o długości 7,8 km, od południa ominie miasto oraz znajdującą się na zachód od niego miejscowość Rzęśnica" - poinformował Grzeszczuk.
[ZT]14736[/ZT]
Zaznaczył, że dzięki obwodnicy wyprowadzony zostanie ze Złocieńca ruch tranzytowy odbywający się drogą krajową nr 20. Ponadto zmniejszy się hałas i natężenie ruchu w Złocieńcu i położonej w bezpośrednim sąsiedztwie miasta Rzęśnicy.
W Zachodniopomorskiem w Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 ujęto dziewięć inwestycji drogowych, w tym tę w Złocieńcu. W grudniu 2024 r. oddano do użytku obwodnicę Gryfina w ciągu DK31. Za kilka tygodni kierowcy powinni pojechać obwodnicą Szczecinka w ciągu DK20.
W ub.r. podpisane zostały umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnic: Szwecji, Rusinowa i Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. "Dla pierwszej z tych tras została już uzyskana decyzja ZRID i wkrótce ruszą pierwsze prace. Dla pozostałych obwodnic trwają prace nad projektami budowlanymi i w ciągu kilku miesięcy powinny ruszyć procedury wydawania decyzji ZRID" - podał Grzeszczuk.
Z kolei dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 trwa sprawdzanie ofert złożonych w przetargu na budowę. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic. Natomiast dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, wymagane jest ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej. (PAP)
ing/ malk/
[ZT]14794[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz