"Pozostałych siedmiu oferentów ma 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przed podpisaniem umowy z wykonawcą musi się jeszcze odbyć standardowa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych" - przekazał rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Grzeszczuk.
W przetargu na projekt i budowę obwodnicy Złocieńca w ciągu drogi krajowej nr 20 wybrano ofertę spółki PORR. Zadeklarowała ona wykonanie zadania za 141,4 mln zł - podała w poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Głównym kryterium przy wyborze oferty była cena (60 proc.). Najniższą dała PORR S.A. Wpływ na wybór miało także przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe (30 proc.) oraz na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10 proc.).
Wykonawca, jak podał Grzeszczuk, będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i 20 miesięcy - z wyłączeniem zimowych - na realizację zadania. Przed rozpoczęciem prac budowlanych wymagane będzie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Inwestycja ma być gotowa w 2029 r.
"Nowa trasa w ciągu DK20, o długości 7,8 km, od południa ominie miasto oraz znajdującą się na zachód od niego miejscowość Rzęśnica. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP" - poinformował Grzeszczuk.
Wskazał, że droga od zachodu rozpocznie się rondem przed miejscowością Rzęśnica. Następnie po około 200 m przejdzie wiaduktem pod linią kolejową nr 210 i po kolejnych 600 m przekroczy wiaduktem drogę powiatową do miejscowości Kosobudy. Dalej, przez ok. 2 km, trasa będzie biegła przez pola, a następnie las.
"Na przecięciu z ul. Żeromskiego zaplanowane jest skrzyżowanie, kolejne będzie na przecięciu z ul. Mirosławiecką. Następnie obwodnica zmieni swój przebieg na północno-wschodni, wychodząc z obszaru leśnego" - poinformował Grzeszczuk.
[ZT]15823[/ZT]
Następnie trasa wiaduktami przejdzie nad ul. Piaskową, linią kolejową nr 410, mostem przekroczy linię kolejową nr 210 i rzekę Wąsawę. Dalej będzie przebiegała na zachód od dawnego wysypiska śmieci, aby włączyć się w przebieg DK20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa (ul. Czwartaków).
Grzeszczuk zaznaczył, że dzięki obwodnicy wyprowadzony zostanie ze Złocieńca ruch tranzytowy odbywający się drogą krajową nr 20. Ponadto zmniejszy się hałas i natężenie ruchu w Złocieńcu i położonej w bezpośrednim sąsiedztwie miasta Rzęśnicy.
W Zachodniopomorskiem w "Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030" ujęto dziewięć inwestycji drogowych, w tym tę w Złocieńcu.
W grudniu 2024 r. oddano do użytku obwodnicę Gryfina w ciągu DK31, w kwietniu br. obwodnicę Szczecinka w ciągu DK20. Wiosną rozpoczęła się budowa obwodnicy Szwecji.
Na etapie uzyskiwania decyzji ZRID są obwodnice Rusinowa i Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. Z kolei w przetargu dotyczącym budowy obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 został wybrany wykonawca. "Do podpisania umowy brakuje tylko zakończenia standardowej kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic" - przekazał Grzeszczuk.
Natomiast dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, wymagane jest ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej. (PAP)
ing/ drag/
[ZT]15822[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz